חוק הגיוס: הושג מתווה לפתרון המשבר

    אבי יעקב No Comments on חוק הגיוס: הושג מתווה לפתרון המשבר

    ישראל היום מדווח כי הושג מתווה לפתרון משבר הגיוס. בעיתון לא מציינים מה המתווה אך טוענים כי ראשי המפלגות נמצאים בסוד העניינים וכי טיוטת החוק לא תופץ לציבור עד שלב ההצבעות

    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן 1 Comment on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסתמן פתרון למשבר חוק הגיוס, המאיים על יציבות הממשלה. כתב הפוליטי של "ישראל היום" מתי טוכפלד , מפרסם הבוקר (ב') כי ראשי המפלגות הסכימו על מתווה להעברתו, כהצעת חוק ממשלתית, כבר במושב הקיץ. החשש: נפיצות הנושא עלולה להוביל, למרות הכל, לנסיגה של אחת השותפות בקואליציה ולהקדמת הבחירות.

    טיוטת החוק תעבור לרה"מ, שר הביטחון ולחברי הפורום מבלי לפרסם אותו לציבור. על פי ההסכם – לחברי הפורום יהיה כשבוע לדון בו ולתקן מה שצריך. כמו״כ, אלו הם חברי הפורום המצומצם שיחליטו על חוק הגיוס: דרעי, ליצמן, גפני, ליברמן, שקד, יריב לוין ודודי אמסלם.

    את מהלך הפשרה הוביל יו"ר הקואליציה דודי אמסלם. הוא קשור ומחובר לא רק לרה"מ, אלא גם בחיבור עמוק עם החרדים ועם ליברמן. השיח בין הצדדים פורה, מקיף ועמוק כמו שלא היה מעולם. השאלה שנותרה פתוחה היא: האם ליברמן יבקש לכרוך את אישור חוק הגיוס בדיל כולל עם החרדים ו'הליכוד' לתמיכה במשה ליאון בי-ם. לדברי כל הצדדים, הנושא טרם עלה על הפרק.

    בכירים בקואליציה אופטימיים: כך ייפתר משבר חוק הגיוס ונמנע בחירות מוקדמות. גוברת ההערכה בקואליציה כי יהיה אפשר להתגבר על משבר חוק הגיוס – שחקיקתו נתפסת בחודשים האחרונים כאיום המשמעותי ביותר על יציבות הממשלה המכהנת.

    השר דרעי אמר אמש במהדורה המרכזית בקול חי כי: "הדבר היחיד שניתן לעשות עכשיו זה להשקיע הרבה זמן בשקט ולהגיע להסכמות וזה מה שאנחנו עושים. מתקיימים מגעים מקצועיים, יושבים ומנסים להגיע למסקנות. בשבועות הקרובים תונח הצעת החוק של משרד הביטחון, נחבר אותה עם הצעת החוק של בן צור שתהפוך להצעה אחת.

    "אנחנו מנסים ואני לא רוצה לצאת בהצהרות. גדולי התורה מכל החוגים הטילו עלינו להביא חוק גיוס ואנחנו עושים את זה".

    דיל ליאון – חוק הגיוס

    בישראל ביתנו מגיבים לדיווחים על הדיל חוק הגיוס תמורת ליאון: ‏‎‎‎ספין הזוי ובזוי, המופץ כמידע נכלולי, על ידי גורמים אינטרסנטיים ללא קשר למציאות. כאמור חוק הגיוס מגובש על ידי ועדה מקצועית במענה לצרכים של צה"ל.



    0 תגובות